Selasa, Jun 10, 2008

Akta Keselamatan Seluar Dalam.

Terasa bawah. Gundah dan resah. Terasa hilang. Ingin terbang. Setinggi-tingginya. Tiada apa lagi. Mereka cipta. Ciptaan yang tiada akhirnya. Saya hilang. Hilang dalam tanpa bayang.

Tersiksa, terhimpit, terhina, terjatuh, terhuyung. Di dalam gaung. Di tengah-tengah kota bodoh. Di tengah-tengah jenayah berkolar putih ini. Dunia hampa. Hampa-kan saya. Lilin terpadam. Tiada cahaya. Tiada apa yang tinggal. Hanya sebuah nama.

Jika waktu tidak berputar, saya minta dipadamkan. Dipadamkan. Dipadamkan. Dan dipadamkan.

Mempublikasikan hasil kera-kera(jaan) tanpa belas. Belas pada saya. Saya tidak tahan. Ingin keluar dari lembah bodoh ini. Buas, sangat buas. Kejam, sangat kejam. Tiada belas.

Belaian atau belian? Tertawa puas. Jual-lah saya. Juarakan saya. Biar semua mengerti, memahami, tahu akan tembelang semua. Semua itu bukan mimpi lagi. Ianya realiti. Tidak akan dapat dijangkau oleh akal manusia biasa, itu kata mereka. Mereka fikir saya bodoh. Salah. Ternyata sangkaan-nya itu jauh meleset sama sekali.

Bunyi desingan motor. Memecah hening Dataran Merdeka. Tetapi ingat-lah, merdeka-kah dataran itu? Bayu membawa saya pergi, jauh dari sisi-nya. Tak mungkin kembali. Kembali pada si luncai pelawak parlimen itu.

Kitaran jiwa luka, luka! Mengenangkan jiwa tersiksa. Tidak bertanggungjawab. Tidak. Tidak. Tidak.

Hentikan-lah si ISA itu. Boneka kera-(jaan). Berselindung disebalik cota hitam kayu padat. Memang sakit. Akan tapi, tidak akan menghentikan. Semangat juang dia, -nya, mereka dan keluarga mereka. Ingat, berkuasa tidak memberi apa-apa. Berlaku-lah adil. Dunia berputar. Saya tidak percaya.

Saya semakin kehausan. Semakin mengantuk. Saya ingin tidur. Tidur dengan aman. Tolong saya panggil bomba.


Pergi jahanam.