Selasa, Julai 15, 2008

Dalam pencarian tempat berteduh.

Adakah Najib bersalah 100% dalam kes Altantuya? Apakah menjadi satu kesalahan jika adam menyakiti hawa?

Di sebalik kes Altantuya itu, pasti ada penyebab yang masih tersembunyi secara simboliknya, walaupun saya tahu yang membunuh, menyakititi wanita adalah menjadi satu kesalahan. Dan apakah benar bagi kita untuk menunding jari atau mengangkat jari hantu ke Najib? Fikir-kan.

Pada awalannya pasti ada penyebab-nya. Mungkin arwah Altantuya ini menyimpan niat untuk mendampingi, tidur bersama-sama atau menghisap telor Najib, kerana sudah menjadi trend masakini yang berdampingan/menghisap telur datuk-datuk, menteri-menteri, tan sri-tan sri sudah pasti habuan-nya sangat lumayan. Saya amat pasti tentang ini. Jadi-nya, adakah kita akan tetap mengangkat jari hantu ke Najib sekali lagi? Fikir untuk kali kedua.

Arwah pastinya tahu yang akan Najib ini ialah salah seorang menteri di Malaysia, dan sudah pasti menteri wang-nya banyak dan beg dompet-nya pasti setebal buku teks Matematik tingkatan 3. Ini meyakin-kan saya bahawa Altantuya sudah pasti cuba sehabis baik untuk mengorat/menghisap telur Najib. Kerana dia tahu yang ianya sangat berbaloi. Kudos kepada arwah, kerana mencari pasal mengadakan perhubungan sulit tanpa pentahuan Rosmah. Arwah juga semestinya tahu bahawa Najib sudahpun berpunya, kerana sekali imbas lihat muka Najib pun pasti kita akan tahu yang Najib sudah berkahwin atau mempunyai isteri, yang mungkin lebih dari seorang.

Ketahuan hal ini kepada Rosmah, membuat beliau sangat marah lalu mengambil langkah yang kurang bijak, meletupkan Altantuya. Mungkin menghisap telor tanpa pengetahuan isteri adalah bukan satu kesalahan bagi budaya orang Mongolia. Semoga roh-nya dicucuri rahmat.

Kes Altantuya ini, saya klassifikasi-kan sebagai "Melentur buluh, biar-lah dari rebungnya" Najib untuk 99% dan Altantuya untuk 1%.

Saya amat kenal akan perempuan seperti ini atau wanita berjenis ini. Saya tidak pasti, tapi ada segelintir orang yang saya kurang kenali menggolongkan mereka ini sebagai "Perempuan Ampang." Saya kurang pasti sebabnya. Tapi apa yang saya pasti, kebanyakkan mereka lebih selesa untuk mendampingi lelaki yang berumur lanjut seperti Najib. Mereka sering menyatakan bahawa lelaki berumur kebanyakkan-nya lebih berpengalaman daripada yang berumur muda. Ekonomikal mereka lebih kukuh dan terurus (Najib ialah contoh terbaik). Mereka lebih bergaya dan kacak. Saya akui dan sudah pasti ini ada betul-nya.

Kerana itu saya tidak sabar untuk menjadi tua dan saya bukan seksis, fasis, rasis jauhpun fotosinstesis.

Tiada ulasan: