Rabu, Mei 28, 2008

Jika benar.

Sudah terbukti, siksanya. Bagi mereka, kami-lah syaitan. Oh tidak! Saya teruja. Bodohnya.

Dahulu semuanya betul. Hey! Orang Tua!! Saya bukan bodoh. Tak perlulah membodohkan saya, kami, kita, mereka, semua! Pergi jahanam. Saya masih berdiri. Saya masih berjalan. Jika benar, buktikan!

Ini tidak adil, malah menusuk jiwa. Tiada luka, jangan ada perasaan keras. Saya menyepak. Bahasa batu, ku seru, Dewa Batu menyeru. Seruan batu, berbatu-batu. Polisinya amat ketat, padat malah menyendat. Terlampau hebat. Dia menyekat semua! Kami ibarat sampah, sampah masyarakat. Hanya kerana seruan batu itu. Ini tidak adil!

Baris-kah BARISAN NASIONAL?
Adil-kah KEADILAN?
Berapi-kah roket DAP?
Islam-kah PAS?

Kotor. Bersemut. Semuanya hanya sakit. Sakit rumah. Sila jamah. Tidak-kah benar itu semua? Saya tanya. Apa lagi? Mereka lagi? Apa yang perlu lagi?

Jadi?

Tiada ulasan: