Khamis, Mei 29, 2008

Jadi anjing, kerbau binasa.

Busuk. Tak berotak.

Berbintang-bintang. Planet Marikh. Bunuh. Ku hunus pedang, menentang. Biarkan senapang. Saya tidak gentar. Gentar akan mereka. Mereka bangsat. Bangsat selangsat.

Sawan-angka, perlukah bangga? Perlukah bersorak? Perlukah? Perlukah huh?? Akta Angkasa, mungkin saya bangga.

"Mahu tumpang saya ke bulan? Sudah tentu, sila bayar tambangnya. Ianya bukan murah. Awak mampu?"

"Semestinya, saya seekor anjing yang berasal dari tanah murka negara Boleh-lah. Negara yang akan melakukan apa saja demi untuk melepaskan anjingnya ke angkasa."

Minyak disambar babi. Saya takkan berhenti. Ini tak boleh jadi. Buangkan prasangka bodoh, hodoh, cekodok-mu itu.

Menghitung tatabahasa. Dicerca-dihina. Ku hunus pedang.

Biarkan!

Ianya yang bicara.

Tiada ulasan: